Bodrum Tanıtma Vakfı’ndan sezon bilgilendirme toplantısı

Bu haber 17 Ağustos 2018 - 2:23 'de eklendi ve 94 kez görüntülendi.

Bodrum Tanıtma Vakfı (BOTAV) Yönetim Kurulu Başkan ve Üyeleri, düzenledikleri “2018 Turizm Bilgilendirme Toplantısı”nda basın mensuplarıyla bir araya geldi.

Sultan Kocakulak

Bodrum Tanıtma Vakfı (BOTAV) Yönetim Kurulu Başkan ve Üyeleri, düzenledikleri “2018 Turizm Bilgilendirme Toplantısı”nda basın mensuplarıyla bir araya geldi.

Trafo Bodrum Hakan Aykan Kültür ve Sanat Merkezi’nde gerçekleştirilen toplantıya Bodrum Belediye Başkanı ve BOTAV Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kocadon, Bodrum Ticaret Odası (BODTO) Başkanı Mahmut Serdar Kocadon, Bodrum Otelciler Derneği (BODER) Başkanı Halil Özyurt, IMEAK Deniz Ticaret Odası Bodrum Şube Başkanı Orhan Dinç, Bodrum Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Erdoğan Başeymez, Denizciler Derneği ve Bodrum Kent Konseyi Başkanı Mustafa Demiröz, Bodrum Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Hasan Kablı, TÜRSAB Bodrum Yürütme Kurulu Başkanı Yüksel Aslan, BOTAV yetkilileri ve üyeleri ile basın mensupları katıldı.

Toplantıyı açan BOTAV Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Kocadon, istatistiki verileri değerlendirerek önümüzdeki dönemler için hazırladıkları tanıtım çalışmaları hakkında da basına bilgi verdi. Başkan Kocadon, “Bu başarıların hiçbiri tesadüf değil. Hepsinde birlik beraberlik ruhu var. Özellikle son zamanlarda, hem Sayın Valimiz olsun hem Sayın Kaymakamımız olsun hem de Bodrum’un bütün itici güçleri olan sivil toplum örgütlerimiz ve siyasi parti başkanlarımız olsun; gördüğünüz gibi müthiş bir birlik beraberlik içerisinde, son iki yılda yaşadığımız krizden nasıl kurtuluruz diye büyük bir mücadele verdik. Bugün bakıyoruz ki, bu mücadelemizin meyvelerini toplamaya başladık. Gerçekten, özellikle yurt dışı bazında yaşanan yüzde yetmişlere varan bu artış bizi mutlu ediyor. Ama bu bizim hedefimiz mi? Hayır değil. Çünkü bizim hedefimiz, 2014 rakamlarını yakalamak. Değerli BODER başkanımızla geçenlerde yaptığımız bir sohbetimizde, 2015 rakamlarının yakalandığını öğrenmem de beni mutlu etti. Bu süreçlerde ise arkadaşlar, hep beraber, biliyorsunuz ki değişik ülkelerde çeşitli çalışmalar yaptık. Gidemediğimiz ülkelerin de bütün tur operatörlerinden tutun en ufak seyahat acentesinde çalışan personeline kadar Bodrum’a davet ettik. Bodrum’un güzelliklerini, hoşgörüsünü, misafirperverliğini, tarihi ve kültürel yerlerini hepsini tek tek onlara anlattık. Bugün de bunun meyvelerini toplamaya başladık. Özellikle bugün, Bodrum’a 50 ülkenin üzerindeki yerden turist geliyorsa, bunun tesadüf olduğunu düşünmek hepimizin ayıbı ve yanlışı olur. Hiçbir zaman ensemizi karartmadık. Dünyanın her yerinde olan olayları sadece Türkiye’deymiş gibi gösterme çabalarına da boyun eğmedik. Yaptığımız çalışmalarda dikkat ettiyseniz, şu gördüğünüz birlik beraberliğin büyük imzası vardır altında. Birçok ülkede fuarlara katıldık ama bazı ülkelerde de 80 veya 100 metrekarenin üzerinde stantlar kiralayarak Bodrum’u tanıtmaya devam ettik. Bodrum’a 2 milyar dolar para yatırsınlar, her sene Bodrum, 20 milyar dolar olarak bunu geri öder. Bu cümlemi bugün yine savunuyorum ve yine bugün aynı sözümün arkasındayım. Gerçekten artık Bodrum’u dünyada merak edilen bir yer, bir destinasyon haline getirdik. Çünkü turizmin en büyük olgusu arkadaşlar, meraktır. İnsanlar merak ettikleri yere gidiyorlar. 2016 – 2017’de de dikkat ettiyseniz sanki Bodrum Türkiye’de bilinmiyormuş gibi, tekrar bir merak uyandırma duygusuyla Anadolu’ya bir Bodrum Tanıtım TIR’ı çıkardık. Bugün bakın o TIR’ın meyvelerini yurt içi turizminde de çok güzel biçimde alıyoruz. Bunun dışında şimdi farklı boyutlarda Bodrum için yeni bir tanıtım atağına başlıyoruz. Bu atak da -Avrupa ülkelerinde olsun dünya şehirlerinde olsun- büyük AVM’lerde stantlar kiralayarak, AVM içlerinde Bodrum tanıtımını yapmak. Bu konuda çalışmalara başlıyoruz. İlk tanıtımımızı ise Kiev’de aralık ayında yapacağız. Kiev’deki bir alışveriş merkezinden başlayacağız. 80 metrekare bir alanın üzerinde Bodrum’a tanıtacağız.” şeklinde açıklamalarda bulundu.

Rakamlarla sezon

Rakamlarla sezonu değerlendiren Bodrum Otelciler Derneği Başkanı Halil Özyurt, “Biz 2014 rakamlarını yakalamak için uğraş veriyoruz ki 2015 rakamlarını şu anda yakalamak üzereyiz ve yakalayacağımıza da inanıyorum. 2014’ü de yakalayabilirsek elbette çok daha güzel olacak. Ben size dış hatlar terminaline gelen turist sayıları ile ilgili bilgi vereceğim. 2016 yılında ocak – temmuz ayı sonu itibari ile 268.687 kişi gelmiş Bodrum’a. 2017’de 261.403 yani geçen sene 7 bin kişi düşüş olmuş. Bu sene 429.554 kişi gelmiş ve 168 bin kişilik bir artış var. Neredeyse geçen seneki rakamlar kadar artış olmuş. Yüzde 64’lük bir artış yaşanmış 2017 ila 2018 arasında. Bodrum limanlarında 2017 yılında 122.762 kişi giriş yapmış, 2017’de 143.276 kişi. 2018 yılında ise 160.567 kişi giriş yapmış. Tabii ben Dalaman Havalimanındaki sayıyı da açıklarım ama Dalaman Havalimanındaki bu seneki artış yüzde 34 arkadaşlar. Biz de ise yüzde 64. İnşallah bu tanıtım faaliyetlerini hem yurtiçi hem yurtdışında sürdüreceğiz. -Başkanım da söyledi Kiev ile başlayacağız- Geçen seneki Anadolu’yu gezen TIR’ın iç pazarda çok büyük etkileri oldu bize. Bu sene iç pazarda gerçekten rekor kırıyoruz. Rakamları yılsonu itibarıyla sizlerle paylaşacağız” dedi

Bodrum Ticaret Odası Başkanı Mahmut Kocadon ise fuarların önemine işaret ederek, “2015’ten bu yana Türkiye’de yurtiçi fuarlarına Bodrum Ticaret Odası olarak destek veriyoruz. İstanbul ve İzmir’deki fuarların en büyük destekçisi olarak yıllardır yurtiçi fuarlarında Bodrum’u tanıtmak için katkı veriyoruz. Bir de ‘Acaba Bodrum 40 ülkeye gitmek zorunda mıdır?’ derseniz evet, turist neredeyse biz oraya gitmek zorundayız. Çok değil, 3 sene önce sadece 2 ülkeye gidip de 2 ülkeden yüksek miktarda turist çeken turizm destinasyonlarının kriz anında nasıl kötü duruma düştüklerini biliyoruz. Tabii bu krizlerden Bodrum da ciddi yara aldı ama diğer yerler gibi değil. Çünkü bütün otellerin yüzde doksanını iki ülkeden dolduruyorlardı. Onun için turist neredeyse Bodrum’un da orada olması lazım” diye konuştu.

TÜRSAB Bodrum Yürütme Kurulu Başkanı Yüksel Aslan, Bodrum Tanıtma Vakfı olarak 2018 – 2019 döneminde eylül ayında başlamak üzere toplam 40 tane fuara katılacaklarının bilgisini verdi. Aslan, “Bu fuarlar ki; kimisi irili ufaklı, bazı ülkelerde birkaç şehir olmak üzere; bazı ülkelerde de tek şehirler olmak üzere 25 Eylül’de başlayıp önümüzdeki sene haziran ayında bitiyor. Bunlar sıradan fuarlar değil, bütün dünya turizmcilerinin katıldığı çok sayıda uluslararası fuar bunların içine dahil. Bodrum’un da burada olması özellikle bir turizmci olarak da çok sevindirici bir şey çünkü ben birçok şehre gidip geliyorum ama hiçbir şehirde bu kadar fuara katılan bir vakıf yoktur herhalde. O yüzden de çok sevindirici alternatif yeni destinasyonlar anlamında da birçok fuara katılacak” dedi.

Bodrum Esnaf ve Sanatkarlar Odası Başkanı Erdoğan Başeymez, Esnaf ve Sanatkarlar Odası olarak bu işin içinde olmaktan son derece mutlu olduklarını ifade ederek, “BOTAV Başkanımız Mehmet Kocadon’un destekleriyle ve diğer başkanlarımızın da destekleriyle üzerimize ne görev düşüyorsa sonuna kadar yaptık ve bundan sonra da yapmaya devam edeceğiz. Özellikle Anadolu’ya gönderdiğimiz TIR ile yerli turistte çok ciddi bir artış olduğunu bizler de gördük, bunun meyvesini toplamaya başladık. Gerek yurtiçi gerek yurtdışı fuarlarında, bize esnaf boyutunda ne görev düşüyorsa her zaman varız. Buradan da Mehmet Başkanıma teşekkür ediyorum.” dedi.

Bodrum Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası Başkanı Hasan Kablı ise “Biliyorsunuz, deniz -kara ikisi de aynı çünkü turizm işi yapıyoruz. Biz de oda olarak Bodrum için her şeye varız. Ama şunu söylüyorum; artık Bodrum’da sen – ben yok! Biz varız. Kim var? Sivil toplum kuruluşları, belediyemiz var ve hepimiz birlikte yol yürüdüğümüz için de minnettarız” şeklinde konuştu.

Denizciler Derneği ve Bodrum Kent Konseyi Başkanı Mustafa Demiröz, özellikle 2018 yılındaki artışın yansımasının Bodrum’da deniz turizmini de olumlu yönde etkilediğini belirterek “Bunu sayılar ile söylemek belki pek mümkün olmayacak ama en belirgin göstergesi, Bodrum Limanına baktığınızda eğer denizi görüyorsanız, tekneler boşaltmıştır ve işler yolunda demektir. Ve bu yaz da özellikle denizi bol miktarda gördük, iskele ve Bodrum Limanı çevresinde. Tabii Bodrum Tanıtma Vakfı gibi bir vakfımızın olmuş olması bizim büyük bir şansımız. Tanıtım çalışmalarında çok başarılı işler yapılıyor. Ayrıca ülkemizin de son yıllarda içinde bulunduğu zor koşulları daha güvenli ve daha rahat bir hale dönüştürdük. Turizmde kaybettiğimiz ivmeyi tekrar yakalamak üzere hareketlenmiş vaziyetteyiz.” dedi.

IMEAK Deniz Ticaret Odası Bodrum Şube Başkanı Orhan Dinç ise konuşmasında, “Halil Başkanımın da söylemiş olduğu gibi deniz turizmi olarak biz de 2015 yıllını yakalamış bulunuyoruz. Özellikle dünyanın en büyük mavi yolculuk filosuna sahip olan Bodrumumuz için her geçen yıl; hem turizm işletme standartlarımızı yükselterek hem de deniz turizmindeki ticaretin yelpazesini genişleterek hizmet ediyoruz, Bodrum turizmimizi en iyi şekilde temsil ediyoruz. Bodrum Tanıtım Vakfı zaten özellikle deniz turizmimiz için gerekli yurtdışındaki önemli fuarlara katılıyor. Burada yapmamız gereken ise bundan sonra Deniz Ticaret Odası olarak Bodrum Tanıtım Vakfı ile birlikte üyelerimize yeni pazarlar bulmak. Ayrıca daha kaliteli turizmi Bodrum’a çekmek ve bizler de kendi içimizde kendi sektörümüze dikkat çekmek için neler yapabiliriz diye sezon sonu değerlendirmeleri yapmak. Bununla birlikte eğitimler de düzenleyeceğiz. Yat imalat sektörü için ise özellikle yurt dışı fuarlarının çok büyük katkısı olacağını düşünüyorum. Bundan dolayı da BOTAV Başkanımız Sayın Mehmet Başkana ve değerli yönetime, Deniz Ticaret Odası olarak teşekkür ediyorum. Bizler de bundan sonra deniz sektörümüzü daha yukarıya çıkarmak ve standartlarımızı yükseltmek için çalışmalarımızı yapacağız” ifadelerine yer verdi.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.