Bin 750 otel sahibinden satılık

Bu haber 24 Temmuz 2015 - 18:23 'de eklendi ve 801 kez görüntülendi.

manset149655Türkiye’de bir yılda satılık otellerle ilgili ilan sayısı bir yılda yüzde 129 artı. Aralarında 5 yıldızlı otellerin de olduğu tesisler kârsızlık ve borçlar nedeniyle satılığa çıkarılıyor. sahibinden.com verilerine göre, otel ilan fiyatlarının ortalama yüzde 67 arttığı Türkiye’de Antalya, Muğla, İstanbul ve İzmir başı çeken şehirler arasında. Muğla’da otel satış ilanı adedindeki artış bir yılda yüzde 650, İstanbul’da yüzde 225, İzmir’de yüzde 133, Antalya’da ise yüzde 48 oldu.

Özcan Özgür

Türkiye’de bir yılda satılık otellerle ilgili ilan sayısı bir yılda yüzde 129 artı. Aralarında 5 yıldızlı otellerin de olduğu tesisler kârsızlık ve borçlar nedeniyle satılığa çıkarılıyor. sahibinden.com verilerine göre, otel ilan fiyatlarının ortalama yüzde 67 arttığı Türkiye’de Antalya, Muğla, İstanbul ve İzmir başı çeken şehirler arasında. Muğla’da otel satış ilanı adedindeki artış bir yılda yüzde 650, İstanbul’da yüzde 225, İzmir’de yüzde 133, Antalya’da ise yüzde 48 oldu.

Turizmde yaşanan doluluk sorunu yerli turistle de aşılamıyor. Kriz her geçen gün giderek derinleşiyor. Bu sene iyi kötü geçirilse bile yaşananların önümüzdeki en az iki yılın çok daha ağır şartlarda geçmesine neden olabileceği öngörülüyor.

Türkiye’ye gelen turist sayılarında ciddi düşüşler yaşanırken sahibinden. com’un sisteminde şu anda 1750 otel 290 apart otel, 533 butik otel, 49 motel, 121 pansiyon, 37 kamp yeri ve 59 da tatil köyü satılık ilanı bulunuyor. Bu ilanların bir kısmı uzun yıllardır var olan, vazgeçilen, aktifliğini yitirenleri de içeriyor olabilir. Ancak şu bir gerçek ki satılık ve kiralık ilanlar arasında 5 yıldızlı oteller de bulunuyor. Sitede turistik tesis kategorisi adı altında toplamda 3 bin 329 adet satılık ve kiralık ilanı da yer alıyor.

Yüzde 650 artış

Turizm sektörü uzmanlarına göre otellerin satılığa çıkmasının ana nedeni bankalara olan borç ve turist gelmediği için işlerin döndürülememesi ve kârsızlık olarak gösteriliyor. sahibinden.com’un verilerine göre, otel ilanları bir yılda yüzde 129, satış fiyatları ise yüzde 67 arttı. 1 Ocak – 17 Temmuz 2014 ile bu yılın aynı dönemini kapsayan verilere göre, en çok satılık otel ilanı verilen şehir İstanbul oldu. Avrupa ve çevre ülkelerdeki ekonomik belirsizliğin etkisiyle bu yıl oldukça durgun geçen turizm sezonu, Türkiye genelinde otel satışlarında yüzde 129 oranında artışa neden oldu. Otel ilan fiyatlarının ortalama yüzde 67 arttığı Türkiye’de Antalya, Muğla, İstanbul ve İzmir başı çeken şehirler arasında. Muğla’da otel satış ilanı adedindeki artış bir yılda yüzde 650, İstanbul’da yüzde 225, İzmir’de yüzde 133, Antalya’da ise yüzde 48 oldu.

sahibinden.com’un verilerine göre satışı gerçekleşen 1 ve 5 yıldız aralığındaki otellerin sayısında artış görülüyor, araştırmanın yapıldığı tarihlerde 5 yıldızlı otel satış sayısında yüzde 157’lik bir artış söz konusu. Aynı dönemde 4 yıldızlı otellerin satış adedinde yüzde 160’lık, satış fiyatlarında ise yüzde 131’lik bir yükseliş görülüyor.

Kârlar düştü

2014’te satışa çıkarılan otellerin ortalama fiyatı ise 3 milyon TL olurken 2015’te bu rakam 5 milyon TL’ye çıkıyor. Sektör temsilcileri eskiden otel yatırımlarının geri dönüşlerinin 7 yıl olduğunu şimdi bunun 17-20 yıla kadar çıktığını belirterek, “Otel yatırımı yapmak çok maliyetli, bunları öz sermaye ile yapmak mümkün değil. O nedenle bu iş kârlı olmadığı için bazı yatırımcılar bu işten çıkıyor otellerini satıyor. Bir otelin ayakta kalabilmesi için en az yüzde 75- 80 doluluk oranını yakalaması gerekiyor. Ama bu oran şu anda yüzde 50’ler civarında” değerlendirmesi yapıyor.

Doluluk oranı sert düştü

Turistik Otelciler, İşletmeciler ve Yatırımcılar Birliği (TUROB) verilerine göre ise Türkiye otel doluluklarında Avrupa’da en sert düşüş yaşayan ülke oldu. TUROB’un açıkladığı dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global Haziran 2015 verilerine göre, Türkiye’nin Haziran 2015 otel doluluklarında geçen yılın aynı ayına göre yüzde 7.6 düşüş kaydedildi. Türkiye genelinde otel dolulukları ortalama yüzde 63.4 olarak gerçekleşti.

Haziran 2014’te bu oran yüzde 68.6 olmuştu. Ocak-Haziran 2015 dönemini kapsayan yılın ilk yarısında ise Türkiye’nin otellerdeki doluluk oranı geçen yıla göre yüzde 2.3 artış ile yüzde 62.5’i gösteriyor.

Raporla ilgili değerlendirme yapan TUROB Başkanı Timur Bayındır’a göre, İstanbul’da Haziran 2015 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 7.9 düşerek, yüzde 66.6 oldu. İstanbul’da ortalama günlük satılan oda bedeli ise 130.9 Avro’dan 123.5Avro’ya geriledi.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.