BİLİM YUVALARINA KADRO TAHSİSİ YAPILMAZ İSE…

Bu haber 30 Eylül 2010 - 0:00 'de eklendi ve 785 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Muğla
Üniversitesinin 2010-2011 Akademik açılışında konuşan Rektör Prof.Dr. Şener Oktik, çok şeyler söylese de, asıl dikkat
çektiği ayrıntılardan biri vardı ki, düşündürücü olmakla birlikte üzücüydü.

Rektörlük
görevini üstlendiği 8 yıllık süre içerisinde üniversitenin nereden nereye
geldiği, özellikle kendi döneminde nelerin üstesinden gelindiğini vurgularken,
biraz da hayıflanırcasına “araştırma
görevi için yeterli sayıda kadro tahsisi yapılmıyor” sözleri üzerine
düşündüm.

Nedendi?

Neden, bir
ülkenin kalkınması, çağdaş ülkeler düzeyine ulaşmada olmazsa olmaz koşul eğitim
adına, gereği yerine getirilmezdi?

Oysa,
Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk;

“Ülkemizin
muasır milletler seviyesine çıkabilmenin temel koşulu eğitimdir. Şartlar ne
olursa olsun, ülke yönetiminde görev üstlenen hükümetler, önceliği eğitime
vermeli”
diyerek, eğitim ve öğretimin ne denli olduğunun altını çizmişti.

Aslında
Cumhuriyet dönemi boyunca Atatürk’ün bu düsturu yerine getirilmedi değil.

İktidarda
bulunan her hükümet, eğitim ve öğretimin Türkiye için neler ifade ettiğinin
bilinciyle hareket etti.

Her yıl
gerçekleştirilen yıllık bütçede, Milli Eğitimin aldığı pay diğer kurumların çok
üzerinde oldu.

Bu da
hükümetlerin eğitime verdiği önemin bariz göstergesiydi.

Ama
yeterli değildi.

Türkiye,
her yıl önemli sayılabilecek miktarda nüfus artışına sahne olan bir ülkeydi.

“MsoNoSpacing” style=”text-align: justify;”>Dolayısıyla siz, artan nüfusun
ihtiyaçlarını gidermek zorundasınızdır.

Buna
karşın önemli bir ayrıntıyı gözden uzak tutuyor değilim.

Geçmişten
günümüze yönetim kademesinin üstesinden gelmek zorunda olduğu çalışmalar
eğitimle sınırlı değildi.

Daha
nice kurumlarımız var ki, sorunlardan arınmak adına aynı beklenti
içerisindeler.

Bu
yüzden hükümetler, ne denli arzu etse de bir yerde yetip yetiremediler.

***

Şimdi…

Tablo bu iken,
Rektör Oktik, neden yeterli kadro verilmediğinden şikayet ediyor?

Bunu,
açık açık dillendirilmese de bir tek sebebi vardı.

Başka kurumlar,
bilhassa Emniyet Teşkilatı ve Diyanet İşleri Başkanlığına yeterli düzeyde kadro
tahsis edilmesi.

Bu
hususu dile getirirken;

“Diğer kurumlara
haksızlık ettiğim sanılmasın.

Elbette her
kurum bu ülkenin gelişmesi doğrultusunda çaba gösteren teşekküller.

İhtiyaç halinde
kadro verilmesi normaldir.

Ama, eğitim
kurumlarının da ihtiyacını karşılayacak girişimlerin sürdürülmesi de
kaçınılmazdır” diyerek,
haklı olarak serzenişte bulunuyor.

***

Bir
an için meseleyi daha geniş perspektiften bakalım..

Türkiye
Cumhuriyetinin gelişmesi, çağdaş ülkeler düzeyine erişmede, her kurum önemli
bir görevin sahibidir.

Onların daha
sağlıklı ve verimli çalışmalarını sağlayan da yeterli personel ve şartların
uygun olmasıdır.

Aksi halde, her
dem sorunlar yumağı olmaktan kurtulamazlar.

Bu
da hükümetleri çoğu kez sıkıntıya düşüren bir durumdur.

Siz,
tüm sorunları ortadan kaldıracak şekilde yönetim anlayışında oldunuz, sorun yok
demektir.

İşte
bunu yapabilmenin temel koşullarından biri, öncelik arzeden kurumların
ihtiyaçlarını karşılamaktır.

Hele
bunların başında eğitim geliyorsa.

Bu ülkeyi arzu
edilen hedefe ulaştırmada en etkin görev eğitim kurumlarına ait ise, onların
isteklerini görmemezlikten gelemezsiniz.

Rektör Oktik’in
hayıflanması da bu yüzden.

İstiyor ki
hükümet, değişik alanlarda bilimsel araştırmalar yapacak kişiler için yeterli
kadro tahsisi yapsın. Zira, bunların araştırmaları sonucu ortaya çıkan veriler,
ülke gerçeklerini ortaya çıkaran temel kirterlerdir.

Sonuçta
hükümet, aynı verilerden yola çıkarak, plan ve programı ona göre yalpmalı.

Aksi
halde gelişigüzel yapılan araştırmalar, özellikle maddi anlamda ülkeyi büyük
sıkıntıya düşürür.

Onun
için, her üniversiteye yeterli düzeyde kadro verilmesi, ülke kaynaklarının daha
rantabl kullanılmasını öngördüğü gibi haddinden fazla sıkıntı çekilen bilim
adamlarının yetişmesini de öngörür.

 

 

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.