Aycan Çakıroğlu’ndan Nurettin Demir’e

Bu haber 11 Eylül 2014 - 0:00 'de eklendi ve 1.887 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozgurmugla@hotmail.com
Özgürce

Özcan Özgür

Muğla Büyükşehir Belediye Meclisi’nin önceki günkü Eylül Ayı olağan toplantısında Büyükşehir Hizmet Binası’nın (Belediye Sarayı) Adliye Sarayı’nın yanında Oto Gar’ın yerinde yapılması kesinlik kazandı.

Bilemediniz. Bu gün Belediye Başkanı Osman Gürün’ün yer seçimini eleştirecek değilim. Hayır, yarın, bir başka günde eleştirmeyeceğim.

Bu konuyu yarınki yazıma bırakalım. Başkan Gürün’ü yarınki yazımda kutlayalım.

xx        xx        xx

Muğla Veteriner Hekimleri Odası Başkanı Yusuf Kayacık’ın önceki gün düzenlediği basın toplantısında yeniden oda başkanlığına aday olmayacağını açıklaması da öne çıkan haberlerdendi.

Toplantıya katılan meslektaşlarıma göre, “Siyasette daha aktif yer almak için oda başkanlığına aday olmayacağım.” demiş. Bu sözler üzerine Kayacık’ın önümüzdeki kongrede İl Başkanı Adayı olacağını söyleyenler olduğu gibi, yine önümüzdeki genel seçimde milletvekili adayı olacağını söyleyenler de var.

Bana sorarsanız, yine önümüzdeki Veteriner Hekimleri Odası seçimi Kayacık için eskisi kadar kolay değil. Kayacık aday olursa seçilme garantisi göremiyor. Ve bence Kayacık akılcı davranıyor. Siyaset yapan bir insanın, bir makamdan seçim kaybederek gitmesi hoş olmaz!

Bu konuyu da bir başka yazıma bırakabiliriz.

xx        xx        xx

Bana göre önceki gün ortayla çıkan gelişmelerin içinde en önemlisi CHP Muğla Milletvekili Prof. Dr. Nurettin Demir’in Muğla Büyükşehir Belediye Meclisi Toplantısında yaptığı konuşma idi…

Belki bir gün öteki vekilleri de görürüz Büyükşehir Meclis Kürsüsü’nde!

Milletvekili Demir Muğla için Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Lütfi Elvan’a öneri götürmüş. Ne güzel… Doğrusu hangi Muğla Milletvekili’nin bu güne kadar hangi bakana Muğla için bir proje, öneri götürdüğünü merak ediyorum. Büyükşehir Meclisi orada, gelir açıklarlar…

xx        xx        xx

Denizli eski ANAP Milletvekillerinden Aycan Çakıroğlu rahmetli Turgut Özal’ın ‘A takımındaki’ isimlerdendi. Denizli müthiş… Galiba şimdi de Nihat Zeybekçi Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın ‘A takımında’…

Çakıroğlu, CHP Muğla Milletvekili Prof. Dr. Nurettin Demir’in Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan’a götürdüğü projeyi bir başka türlü olarak 8 yıl önce, 2006 yılında gündeme getirmişti.

Aycan Çakıroğlu, Yönetim Kurulu Başkanlığı’nı yaptığı Denizli merkezli Ege Taşımacılık A.Ş şirketine Denizli, Aydın ve Muğla İl Özel İdareleri’nin ortaklığını da sağlamıştı. Bu şirket sayesinde Türkiye’nin ilk “kamu ortaklı” özel demir yolu kurulacaktı.

Olmadı…

Doğrusu Büyükşehir dönemi ile birlikte Devir ve Paylaştırma Komisyonları GEKA coğrafyasında İl Özel İdarelerin hisselerini Büyükşehir Yönetimlerine devretti mi çok merak ediyorum.

xx        xx        xx

Belli ki unutuldu…

Daha önce Milas Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı iken bu gün Milas CHP’den Büyükşehir Meclis Üyesi olan Enver Tuna ile o zaman AK Parti İl Başkanı iken bu gün Büyükşehir Belediye Meclisi’nde AK Parti Gurup Başkanvekili olan Av. Gültekin Akça’nın anımsamaları gerekir.

Aycan Çakıroğlu’nun projesi; mevcut Denizli-Aydın demiryoluna ilave edilecek Aydın-Güllük arasındaki 178 kilometrelik yeni hattın yapımı için etüt projesi gündeme geldiği 2006 yılında tamamlanmıştı. Ulaştırma Bakanlığı, projeyi Demiryolları Limanlar Hava Meydanları İnşaat Genel Müdürlüğü‘ne (DLH) göndermiş, ilgili birimler, alan belirleme, kamulaştırma ve ihale şartlarının hazırlanması için çalışmalara başlamıştı. Hatta yer yer bazı noktalarda Devlet gerekli kamulaştırmayı yapmıştı.

Bu çalışmaların ardından yapım aşamasına geçilecekti. Türkiye’deki demiryollarında yıllık 22 milyon ton taşımacılık yapılırken Denizli, Aydın ve Muğla arasındaki demiryolu bağlantısının kurulmasıyla 13 milyon ton ürün, bu hattan taşınacaktı.

Olmadı…

Bir eksik vardı: Kanun eksiği… Mevcut yasalar “Yap-İşlet-Devret Modeli”ne izin veriyordu, ama “Kamu Ortaklı Özel Şirket”e izin vermiyordu.

xx        xx        xx

Kamu Ortaklı Özel Şirket ile demir yolu yapılabilmesi için kanun çıkarılması gerekiyordu.

Çıkarılamadı…

Sanıyorum bu süreçten CHP Muğla Milletvekili Prof. Dr. Nurettin Demir’in haberi yoktu. Ama aklın yolu bir diye bir şey vardır… 8 yıl önce Aycan Çakıroğlu’nun ortaya koyduğu bu çok önemli proje bu gün bir başka türlü olarak Milletvekili Demir tarafından ortaya konulmuş bulunuyor.

Milletvekili Demir projeyi Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanımız Lütfi Elvan’a götürmüş. Aydın-Çine-Yatağan-Milas-Güllük güzergâhındaki demir yolunun yap-işlet-devret yolu ile yapılabileceğini, bu sayede bölgenin madenlerinin, tarım ürünlerinin limana daha hızlı ve ucuza taşınabileceğini, karayollarının da tahrip olmaktan kurtulacağını anlatmış.

Bakan Elvan, projeye sıcak bakmış ve “Devlet olarak biz de yapabiliriz.” demiş.

Olabilir tabi… Devlet kendisi de yapabilir. Ama o 8 yıl önce çıkarılamayan Kanun çıkarılıp, Denizli’nin eski ANAP Milletvekili Aycan Çakıroğlu’nun hayali de gerçekleştirilebilinir.

xx        xx        xx

Aycan Çakıroğlu’nun o zaman projeyi ortaya koyduğunda Denizli-Aydın-Muğla demiryolu hattı ile 13 milyon ton tekstil, maden ve tarım ürününün dünyaya ulaştırılması ve proje ile yıllık 50 milyar TL gelir elde edilmesi hedeflenmişti.

Bu gün bu rakam rahatlıkla ikiye katlanabilir.

Bu noktada sadece tekstilcinin, madencinin, mermercinin, seracının cebine girecek paranın miktarına bakmamak lazım. Yatırımların hep göz ardı edilen nasıl bir sosyal maliyeti varsa, sosyal karlılığı da var. Eğer bu demiryolu faaliyete geçirilirse karayollarındaki kamyon tahribatı ortadan kalkacak, daha az akaryakıt tüketilecek, doğal ve tarihi çevre daha az tahrip edilecek…

xx        xx        xx

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Muğla Milletvekili Nurettin Demir tarafından kendisine götürülen projeye sıcak baktığına göre, bütün Muğla bu projeye sahip çıkmalıyız. Nitekim Muğla Büyükşehir Belediye Meclisi Toplantısında Milletvekili Demir yaptığı konuşmayı noktalarken şöyle diyordu:

Şimdi bu projenin hayata geçebilmesi için Muğla milletvekilleri olarak el ele vermemiz gerekiyor. İktidar milletvekillerimiz Ali Boğa ve Yüksel Özden arkadaşlarımın destek vereceklerine inanıyorum.

Top iktidar milletvekilleri Boğa ve Özden’de…

Ha bu arada Aydın-Güllük arasında her ne şekilde olursa olsun demir yolu yapılması halinde gerekli prosedür 8 yıl önce yerine getirildi ve o işlemler Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nda tozlu raflarında duruyor olmalı…

Yeniden işleme gerek yok. Hemen ihaleye çıkılabilir…

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

1 ADET YORUM YAPILDI
reşat öztepe 11 Eylül 2014 / 13:52

Gocaman; ayıptır belki amma,hep düşünürdüm ve kendi kendime kafa yorardım.Denizili-Muğla,Aydın-Yatağan-Milas arasında demir yolu yok diye.2006 yılındaki çalışmaları İlçe Başkanı olmamdan dolayı içindeydim.ama olamadı. Eğer şimdi tam sırası.Tüm Muğla Milletvekilleri bir araya gelir de destek verirlerse neden olmasın.Hani Muğlamızın 100 yıl kutlaması hediyesi de olabilir. Ancak;bir iğne batıralım,Cumur Başkanılığı seçiminde Ce He Pe +Me He Pe ve diğerleri ÇATI dalardı ya. inşaallah çatıdan inerler de demir yoluna bakarlar.sevgi ve saygı.