ASRIN PROJESİ

Bu haber 01 Kasım 2013 - 9:16 'de eklendi ve 1.127 kez görüntülendi.
İsmail Ataseverismailatasever@hamlegazetesi.com.tr

Kabul edelim ki Asya ile Avrupa Kıtasını birleştiren “Marmaray Projesi” dünyada yer alan benzer tesisler içerisinde öncelik almaktadır.
Öncelik diyorum.
Dünyada konuşlanan ülkelerden sadece birkaçında bu tür bir tesis olduğuna göre, tartışmasız Türkiye’nin gururudur.
Nasıl olmasın?
Eğer siz, iki kıtayı birbirine bağlayan bir projeyi gerçekleştirmekle, ülkelerin birbirleriyle olan ilişkilerini çabuklaştırmış,
Daha bir önemlisi Marmaray Projesinin yapımı sürecinde karşılaştığınız, tarihin izlerini taşıyan nice eserlere korumak adına yapımı 4 sene geciktirmişseniz,
Dünyanın metropol kentleri arasında yer alan İstanbul trafiğini, dolayısıyla iş gücünü olabildiğince artırmış,
Türkiye olarak hayata geçirmişseniz, tek bir söylenebilir.
Marmaray Projesi 76 milyonluk Türkiye’nin gururudur.
Ve bu proje, dünya devletleri arasında ülkemizin daha saygın yer almasını sağlamıştır.
***
Aslında aynı projenin, sadece ülkemiz değil dünya genelinde ne denli önem arzettiği, açılış anında kendini göstermiştir.
Düşünün ki, böylesine önemli bir projenin hayata geçirilmesi sırasında, pek çok devlet başkanı, başbakan ve ülkelerin önemli temsilcileri hazır bulunmuştur.
Özellikle Somali ve Romanya devlet başkanları, projeye olan hayranlığını gizleyememişlerdir.
Yanı sıra Japonya başbakanı Shinzo Abede’nin, önümüzdeki süreçte Tokyo-İstanbul projesini gerçekleştirelim teklifi, başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından neden olmasın? karşılığını bulmuştur.
Peki olabilir mi?
Başbakanın vurguladığı gibi neden olmasın?
***
Aynı projenin tamamlanması için geçen süre 8 yıl.
Aslında proje çok daha önce bitirilmesi planlanmışken, yapım çalışmaları sırasında ortaya çıkan tarihi değerlere olan saygı, çevreye olan duyarlılık sonucu ancak 29 Ekim 2013 tarihinde tamamlanmıştır.
Bu arada neden 29 Ekim denebilir?
Bunun tek bir nedeni var.
Cumhuriyete olan saygı.
Ona verilen değer.
Aksi olsaydı, bir başka tarihte açılışı yapılabilirdi.
Aynı proje için çok önceden adımlar atılmış mıydı? sorusuna bizatihi başbakan cevap veriyor.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan;
Asırlar öncesinde projenin hayallerini kuran Sultan Abdülmecid ve Abdülhamit’e rahmet diliyorum.
Projeyi özellikle 29 Ekim’de açmak istedik.
Zira bu gurur Cumhuriyetimizin.
İnşaat süresince çevrede oturanlara rahatsızlık verdik.
Ne var ki her kutlu doğum sancılı olur.
Bu bir kutlu doğumdur.
Sancı çektik ama hep beraber mutluluğu yaşayacağız.
Aslında böylesine muhteşem bir esere sahip olmanın mutluluğunu herkes gibi Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, TBMM Başkanı Cemil Çiçek kadar, yapımı üstlenen Japonya’nın Başbakanı Shinzo Abede yaşamıştı.
***
Böylelikle, Türkiye’nin gururu “Marmaray Projesi” hizmete girmiş oldu.
Hem de boğazın altından geçip 4 dakika gibi bir sürede Yenikapı’ya ulaşıyor.
Kaldı ki Üsküdar-Yenikapı arasındaki 1.4 kilometrelik Marmaray, 60 metre ile dünyanın en büyük su batırma tüneli.
Japonların inşa ettiği ve 5 milyar dolara mal olan tünel 2113 yılına kadar hizmet verecek.
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’dan aldığı söz üzerine, tünelden geçiş 15 gün süreyle bedava olacak.
Sonuçta Türkiye, kimilerine göre rüya kabul edilen bir projeyi hayata geçirmekle, bir gerçeği tüm dünyaya haykırmış oldu.
Nasıl ki 1453 yılında İstanbul’un Fethi için Fatih Sultan Mehmet gemileri karadan denize indirerek tüm dünyanın hayranlığını kazanmıştı, şimdi de denizin 60 metre derinliğinde gerçekleştirilen tüp geçitle Asya ve Avrupa Kıtalarını birleştirmiştir.
İnanıyorum ki Marmaray Projesi sadece Türkiye değil insanlığın hayrına bir proje olarak yerini alır.
Asrın Projesi adına emeği geçen herkesi yürekten kutluyorum.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.