Asılsız iddiaya prim yok

Bu haber 05 Mayıs 2017 - 0:58 'de eklendi ve 551 kez görüntülendi.

Bazı İngiliz turistlerin asılsız iddialarla tazminat davaları açmaları sonucu Konaklama Sektörü tarafından yapılan haksız ödemelerin can sıkıcı boyutlara ulaşması üzerine harekete geçen GETOB yönetimi,  İngiltere’den Güney Ege Bölgesine en fazla turist gönderen Tur Operatörlerinden olan JET 2 HOLIDAYS yetkilileri ile bilgilendirme toplantısı düzenledi.

Muhittin Direk

Bazı İngiliz turistlerin Asılsız iddialarla tazminat davaları açmaları sonucu Konaklama Sektörü tarafından yapılan haksız ödemelerin can sıkıcı boyutlara ulaşması üzerine harekete geçen GETOB yönetimi,  İngiltere’den Güney Ege Bölgesine en fazla turist gönderen Tur Operatörlerinden olan JET 2 HOLIDAYS yetkilileri ile bilgilendirme toplantısı düzenledi. Marmaris Green Natura Diamond Hotelde organize edilen toplantının açılış konuşmasını yapan GETOB Genel Sekreteri Sedat Kamış şunları ifade etti, “ GETOB yönetimi olarak asılsız iddialarla açılan tazminat davları konusuna dikkat çekmek ve bu konuda neler yapabileceğini araştırmak üzere üyelerimizin ve sektörümüz temsilcilerinin katılımıyla daha önce iki toplantı düzenlemiş ve bu toplantılarda alınan karar doğrultusunda bizzat GETOB Başkanı Bülent Bülbüloğlu’nun imzasıyla İngiltere’de faaliyet gösteren ve bölgemize en fazla turist gönderen TUI, THOMAS COOK ve JET 2 HJOLIDAYS CEO’larına resmi davet yazısı göndererek asılsız iddialarla açılan Tazminat Davları konusuna konuda ortak bilgilendirme toplantısı düzenlemek istediğimizi bunun için yetkili kişilerin bölgemize gönderilmelerini rica etmiştik. Davetimize ilk olumlu cevap veren ve yetkililerini Marmaris’e gönderen JET 2 HOLIDAYS yönetimine öncelikle teşekkür ediyorum. Marmaris’ten Fethiye’ye kadar olan bölge içerisinde bulunan konaklama Tesisi İşletmecilerinin katılımıyla yapılan bir bilgilendirme toplantısı olacak dedi.

Toplantımıza Jet2 Holidays Kontrat Başkanı Len Mina, Jet2 Holidays Türkiye Kontrat Müdürü Andrea Godsmark, Jet2 Holidays Hukuk Departmanından Av. Anusha Price, Ege Bölgesi Genel Müdürü Tanju İçten ve Dalaman Bölgesi Kontrat Müdürü Sohbet Kayhan hazır bulundu. Jet2 Holidays Hukuk Departmanından Av. Anusha Price, Tazminat talepleriyle ilgili işleyişin nasıl olduğunu Projeksiyon sunumu eşliğinde katılımcılara aktararak detaylı bilgiler sundu.

Katılımcıların “Aslısız İddialarla Tazminat Talebinde” bulunmanın zaman aşımı ne kadar sorusuna  Av. Anusha Price’in verdiği tatilin bittiği tarihten itibaren 18 yaşından büyükler için 3 yıl içerisinde, 18 yaşından küçükler için ise tatilin ne zaman yapıldığına bakılmaksızın 18 yaşını doldurduğu tarihten sonra 3 yıl içerisinde başvuruda bulunulabilir cevabı salonda gülüşmelere neden oldu.  İngiltere’de Tazminat Talebi ile ilgili iddiaların özellikle Her şey dâhil sistemde hizmet veren işletmeler için yapıldığına dikkat çeken Av. Anusha Price, davaya bakan hâkimlerin tazminat talebinde bulunan kişinin her şey dâhil sistemde konakladığı tesisten dışarıya çıkmadığını tüm ihtiyaçlarının tesis içerisinde karşılandığı düşündüğünden dolayı davayı kabul ettiğini ve maalesef buna göre karar verdiklerini söyledi.

“Aslısız İddialarla Tazminat Talebinde” bulunmanın bir nevi sahtekârlık olduğunun altını çizen JET2 yetkilileri, Tatil satın alan ve çeşitli iddialarla Tazminat talebinde bulunanlara bu hususu özellikle vurguluyoruz, bu işi kasıtlı yapanlar ve onları yanlış yönlendirenlerin de olduğunu biliyoruz. Bu kişiler hakkında İngiltere Adalet Bakanlığı ve Polis Yetkililerini bilgilendiriyoruz dediler.

Şikâyetler ve yapılan işlemlerle ilgili olarak Tazminat Talebinde bulunulan tesislere hemen bilgi verdiklerini ifade eden Jet2 Holidays Kontrat Başkanı Len Mina, işbirliği yaptığımız Konaklama Tesisleri özellikle Gıda Hijyeni, Havuzların bakımı ve temizliği ve Tesis içerisinde koruma ve güvenlik tedbirlerinin sürekli denetim altında tutulmasını ve yapılan çalışmaların zamanında ve doğru belgelendirmesinin olumlu yönde delil sayılacağını belirterek, kendimizi iyi savunmamız için tedbirli davranmanın ve istenildiğinde bu belgelerin zamanında ilgili Tur Operatörüne gönderilmesinin önemli olduğunu söyledi.

Katılımcıların konuyla ilgili sorularına verilen cevapların ardından toplantı sona ererken, katılımcılar konuyla ilgili biraz daha bilgi edinmiş olmanın verdiği memnuniyetle GETOB’un konuyla ilgili düzenleyeceği diğer toplantılarda görüşmek üzere salondan ayrıldılar. Asılsız İddialarla açılan Tazminat Davaları sonucunda Konaklama Tesislerinin her yıl ödemek zorunda kaldığı tazminat miktarının yüz binlerce Poundu bulduğu düşünüldüğünde konunun hem Konaklama Sektörü hem de Ülke Turizmi ve Ekonomisi açısından ne denli önemli olduğu ortaya çıkıyor.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.