Asılsız Çağrılar Yüzde 33’e Düştü

Bu haber 28 Şubat 2018 - 0:33 'de eklendi ve 472 kez görüntülendi.

Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyonu ile Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi (GAMER) toplantısı Muğla Valisi Esengül Civelek başkanlığında gerçekleşti. 112 Acil Çağrı Merkezi’nde (AÇM) gerçekleşen toplantıda yüzde 99’ı bulan asılsız çağrı oranının yapılan çalışmalar ile yüzde 33’e düşürüldüğü açıklandı. Toplantıda 2017 yılında AÇM’yi gereksiz arayan 20 kişiye idari para cezası uygulandığı, görevli personele hakaret, taciz gibi aramalar yapan 16 kişi hakkında suç duyurusunda bulunulduğu açıklandı.

Kadir Tamer

Acil Çağrı Hizmetleri İl Koordinasyon Komisyonu ile Güvenlik ve Acil Durumlar Koordinasyon Merkezi (GAMER) toplantısı 112 Acil Çağrı Merkezi’nde (AÇM) Muğla Valisi Esengül Civelek başkanlığında gerçekleşti.

Toplantıya Vali Esengül Civelek’in yanı sıra Yatırım İzleme ve Koordinasyon Başkanı Vali Yardımcısı Fethi Özdemir, İl Jandarma Komutanı Tuğgeneral Coşkun Sel, İl Emniyet Müdürü Hakan Çetinkaya, Sahil Güvenlik Güney Ege Grup Komutanı Binbaşı Oğuz Eryılmaz, İtfaiye Daire Başkanı Raşit Çöl, Orman Bölge Müdürü Mehmet Çelik, Doğa Koruma ve Milli Parklar adına Metin Yazıcı, İl Sağlık Müdürlüğü adına Sağlık Hizmetleri Başkanı Dr. Ali Burak Mülayim, İl Afet ve Acil Durum Müdürü Mustafa Temel Kışlal, 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürü Kamil Karakaya, İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü Ayşe Serap Güney ile İl Göç İdaresi Müdürü Recep Batu katıldı.

Toplantıda; 112 Acil Çağrı Merkezinin 2017 yılı faaliyetleri ve acil durumlar ile toplumsal olaylarda hızlı müdahalede bulunmak ve karar almayı sağlamak amacıyla kurulan GAMER çalışmaları hakkında birim sorumluları tarafından sunum yapıldı.

1 milyon çağrı

Toplantıda gerçekleşen sunumda Acil Çağrı Merkezine 1 Ocak-31 Aralık 2017 tarihleri arasında toplam 1 milyon 187 bin 698 adet çağrının geldiği açıklandı.  Çağrıların 255 bin 837 adetinin asılsız, 526 bin 621’nin asıllı, 409 bin 240’nın ise anlık ve meşguliyet yaratmayan çağrı olduğu kaydedildi. Toplantıda ayrıca asıllı çağrıların 261 bin 221 adetinin sağlık, 59 bin 737 adetinin jandarma, 17 bin 752 adetinin itfaiye, 15 bin 617 adetinin orman ve milli parklar, 8 bin 752 adetinin sahil güvenlik, 168 bin 702 adetinin emniyet, 632 adetinin ise AFAD kurumlarına yönlendirildiği belirtildi.

20 kişiye para cezası

Kurulduğu ilk yıllarda asılsız çağrı oranının yüzde 90’ları bulan AÇM’de yapılan bilgilendirme, uyarı, adli ve idari para cezaları sayesinde yüzde 33’e kadar düştüğü kaydedildi. Acil Çağrı Merkezini gereksiz arayan 20 kişiye idari para cezası uygulandığı, AÇM’de görevli personele hakaret, taciz vb. aramalar yapan 16 kişi hakkında suç duyurusunda bulunulduğu belirtildi.

Karşılaşama süresi 22 saniye

Toplantıda Vali Esengül Civelek tarafından yapılan değerlendirmede; 112 Acil Çağrı Merkezinde asılsız çağrı oranının yüzde 90’dan yüzde 33’e, çağrı alıcı karşılama süresinin 2017 yılı için 30 saniyeden 22 saniyeye düştüğü, kurumların görüşme sürelerinde 2016 yılına göre kayda değer bir düşüş olmasının memnuniyet verici olduğu dile getirildi.

İl Güvenlik ve Acil Durum Merkezi’nin faaliyetleri ile ilgili karşılıklı görüş alışverişinde bulunulmasının ardından Vali Civelek,  112 Acil Çağrı Merkezinin gösterdiği başarılı çalışmalarından duyduğu memnuniyeti ifade etti.

Vali Civelek, Muğla Acil Çağrı Merkezinin Orman Bölge Müdürlüğü ve Sahil Güvenlik Güney Ege Grup Komutanlığının hizmet alanı nedeniyle Muğla ve Aydın’a hizmet verdiğini, ilimizde turizm nedeniyle yabancı misafirlere sunulan acil çağrı hizmeti ile yabancı ülkelere karşı başarılı bir temsil örneği sergilediğini vurguladı.

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.