Aşçılık eğitiminde 2023 modeli

Bu haber 14 Şubat 2019 - 1:25 'de eklendi ve 519 kez görüntülendi.

Avrupa Komisyonu tarafından hibe desteği alan ‘KA3 CULINART: Designing a Joint VET Qualification in Culinary Arts and Pilot Pathways for Continuing Training’ isimli proje çalışmaları başladı. 3 bölümden oluşan projenin birinci ayağında sektörün karşılaştığı sorunlar, çözüm önerileri ve neler yapılabileceği ele alındı.

Muhittin Direk

Avrupa Komisyonu tarafından hibe desteği alan ‘KA3 CULINART: Designing a Joint VET Qualification in Culinary Arts and Pilot Pathways for Continuing Training’ isimli proje çalışmaları başladı.

3 bölümden oluşan projenin ilk ayağında akademisyenler, sektörel temsilciler olarak otel işletmecileri, Esnaf ve Sanatkârlar Odası temsilcileri, aşçılık alanında mesleki eğitim veren okullarda görevli idareci ve öğretmenler, Mesleki Eğitim Merkezleri Müdürleri, proje yürütme ekip üyeleri ve aşçılık alanında eğitim gören öğrencilerin katılımıyla gerçekleşti.

Turizm ve konaklama, yiyecek içecek hizmetleri ve gastronomi alanındaki güncel gelişmelerin, aşçılık alanında mesleki eğitim olanaklarının, ulusal ve Avrupa yeterliliklerinin, mezunların istihdam olanaklarının ve eğitimi politikaları belirlenmesinde sektörün katılımı konularında tartışma ve bilgi alışverişi yapılan çalışmada aşçılık alanında staj uygulamasına katılan öğrencilerin staj sırasında karşılaştıkları sorunlar de ele alındı.

Sektör,  eğitim kuruluşu, öğretmen, öğrenci ve eğitimde karar verici rolde bulunan yetkililerin karşılıklı olarak birbirlerinden beklentilerinin dile getirilmesi neticesinde Turizm Bakanlığı’nın 2023 eğitim vizyonu hedeflerine aynı zamanda yerelde Muğla Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından yürütülen İşin Erbabı Projesi hedeflerine katkı sağlayacak şekilde bir ortaklık yapısı kurulmasının temelleri atıldı.

Projenin ilk ayağı çalışma ideal bir aşçının taşıması gereken mesleki yeterliliklerin neler olduğunun değerlendirilmesi ile sona erdi.

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.