ALO 179 anlatıla ma dı mı?

Bu haber 06 Ağustos 2010 - 0:00 'de eklendi ve 903 kez görüntülendi.
Dr. Gülten Şimşekgultensimsek@hamlegazetesi.com.tr
Bakış

Ülkemizde Sağlık Bakanlığımızın çok önemli görevleri var.. En önemli görevlerinden birisi de çevre sağlığı sorunlarıdır.. Birinci basamakta görev yapan sağlık görevlilerinin öncelikli çalışma alanlarından birini oluşturur..
Çevre sağlığının korunmasında da ilgili sektörlerle yakın işbirliği ortamları yaratmaya çalışılarak, hizmet üretilmesi ana hedeftir..
Günümüzde çevresel etkenler giderek daha büyük bir önem kazanmakta.
Çevreyi korursanız, döngüsel bir daire olarak size olumlu yansımaları dönecektir…
Biz biraz Nasrettin Hoca’nın fıkrasındakiler gibiyiz.. Çevreyi talan ederek ve kaynaklarımızı değerlerimizi korumayarak, bindiğimiz dalları hep kesiyoruz..
Keşke, tam popomuzun üstüne düşmeden akıllansak diyorum…Fakat, ümitsiz de değilim..
İlimiz turizm potansiyeli yönünden zengin bir il.. Turist sağlığı ve kaliteli hizmet  önemli bir konu.. Kaliteyi yükseltirken, dış ülkelerdeki ucuz ülke imajından kurtulup, kaliteli  hizmet imajını yaratmalıyız ki bacasız sanayiden anlamlı gelir elde edelim…
Ülkemizde 4 mevsimin tüm güzelliklerinin yaşandığı ve yaratan tarafında, cömertliklerin bu topraklara bahşedildiği, medeniyetlerin beşiği topraklarımız var ve biz yeteri kadar gelir elde edemiyoruz..
Acaba niçin?
Hazır olan hamura şekil vermemiz gerekli ama, olmuyor…
Olanaklarımızı çok iyi pazarlayamıyoruz..
Neden daha iyi tanıtamıyoruz ?
İlimizin tanıtımı için, yurt dışı fuarlarında stantlar açıldı. Tanıtım için yoğun çabalar ve emekler harcandı.. Belki de karşılığını henüz alamadık.. Umarım alırız.. Parada kazanırız inşallah…
Turizm günümüzde en önemli kitle hareketini oluşturmakta.. İnsana özgü sosyal bir olgu.. Belki de Dünya’nın en büyük boyutlu tüketim olaylarından birisi… Geç kalmadan Akdeniz Ülkesi olmamızın güzelliklerini ve medeniyetlerin beşiği bu toprakları tüm dünya insanına sergileyelim ve reel ekonomiye gelir elde edelim..
Çünkü, turizm günümüzde her şey..
Turizm önemli bir endüstri.
Turizm bacasız sanayi..
Turizm kalkınma..
Turizm gelişme….
Turizm standardı yakalama…
Turizm ne değil ki?..
Turizm yatırım demektir..
Turizm hijyen demektir.
Turizm kaliteli hizmet demektir…
Turizm elimizdeki potansiyeli en cazip hale sokup, pazarlamaya yönelik tanıtım taktikleri ile kitleleri ülkemize ve ilimize çekme olayıdır..
Biz ilimizi anlatırken klasik bir şekilde ağzımıza yapışmış bir söz var!!Bu da 1224 km uzunlukta sahil şeridi sözü.. Doğru bir söz de, sürekli söylenmesi tepki yaratıyor.. Ve söyleyene sorarlar.. Hiç mi başka olumlu bir şeyimiz yok??
Niçin ilimizin tüm zenginliklerini bir şiir gibi anlatıp, tüm dünyada marka bir kent olmuyoruz???
Olamaz mıyız?..
Farklılıklarımızı ve pazarlanacak unsurlarımızı tanıtmalıyız…
Öncelikle onları koruyup, pazarlanabilir kaliteye ulaştırıp, tanıtmalıyız..
İlimizin 3 milyon yabancı turist alması çok büyük bir sayı değil… Dünya da marka olmuş kentler var. Ve 60 milyonu bulan dış turizm hareketi almakta.. Bunlardan  biriside Paris.. Niçin bizde olmayalım ki???
Biz de turizmi 12 aya yayarak, 3 milyon yabancı turist sayısını çok arttırabiliriz..
Öncelikle ortaya hedefler koymalıyız.. Hedeflerimize erişim de, kesintisiz yürümeliyiz..
Anlayacağınız çokkk çokkk iş var….
Derken çok şaşırdığım bir olay oldu.. İlimizde bir öğrencimiz yüksek lisans bitirme tezini, turist sağlığı üzerine yapıyor ve konuşurken ALO 179 dan haberi yoktu.. Ben kendisine anlatınca çok şaşırdı!!
Tezi için alan çalışması yapmış, yorum öneriler kısmında turistler için irtibat birimleri önermiş.. ALO 179 öğrenince, ben duymadım ama tüm ilçelerimizde sektör temsilcileri ve çalışanları ile konuştum, hiç kimse de bu hizmetten söz etmedi dedi…
Bende, acaba bu hizmetimizi, çok iyi tanıtamadık mı, sorusunu uyandırdı…
İlimiz içinde, hayata geçirilmiş çok değerli projelerden bir tanesi…
Kurulmasında da temel hedefleri vardı…
– Muğla’ya gelen turistlerin tatilleri boyunca güven içinde ve nitelikli tatil yapmalarına yardımcı olunarak Muğla’nın dünya turizminde marka olduğu imajının güçlendirilmesine,
– Şikayet başvurularında işlem sürecinin basitleştirilerek hızlandırılması ve bürokratik basamakların çabucak aşılmasına,
– Şikayetlerin hızla yetkili mercilere iletilerek, çözümlenmesi ve şikayet sahibine geri bildirimin sağlanmasına,
– Merkeze gelen turistlere İlimiz ve Ülkemizin tarihi, kültürel ve turistik değerleri ile ilgili bilgi verilmesine özen gösterilir.
ALO 179 Çağrı ve Danışma Merkezi, yöreyi ziyaret eden turistlere sunulan hizmet kalitesinin kusursuz bir hale getirilmesi amacıyla kurulmuş bir birimdir. Muğla Valiliği’nin bünyesinde gerçekleştirdiği bu hizmet, ‘Kalitenin artırılması, Kapasitenin artırılması ve Güven tesisi’ yani 2K&1G hedef planının önemli basamaklarından birisidir…
 Çağrı ve Danışma Merkezi, tatil için Muğla’yı seçen her ziyaretçinin, kendini bir yabancı değil, özel bir konuk gibi hissetmesini sağlamayı amaçlamaktadır.Ve Muğla topraklarında her turist bir konuktur,her daim yanınızdayız mesajı verir..
Alo 179 u ilimizde  hayata geçiren emeklere her daim minnetimiz sonsuz olacaktır..

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.