Akıllı Duraklarımız Oldu!

Bu haber 21 Ocak 2017 - 0:00 'de eklendi ve 810 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozcanozgur@hamlegazetesi.com.tr
Özgürce

Özcan Özgür

Son günlerde sosyal medya yıkılıyor.

Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin, kendi Facebook hesaplarından paylaşımlarındaki ifadeleriyle; Toplu taşımada çağın gerekliliklerine uygun modern çözümler üretmeyi hedefleyen Muğla Büyükşehir Belediyesi, bir yeniliğe daha imza attı. Büyükşehir Belediyesi ulaşıma dijital rahatlık getiren akıllı durak uygulamasını başlattı.

Eh bir yerden başlamamız gerekiyordu… (!)

O paylaşımları aktaran okurumuzun sorusu ise ilginçti. Şöyle;

Akıllı olmam için o durakta ne kadar oturmak gerekir acaba?

Ne diyeceğimi bilemedim… “Sen en iyisi git o duraklardan birine otur. Akıllanınca gel bana ne kadar oturduğunu söyle de, okurlarımızla paylaşayım.” diye karşılık verdim.

İki gün oldu, daha aramadı…

xx           xx           xx

Muğla Büyükşehir Belediyesi, Facebook hesabında “Muğla Büyükşehir Belediyesi, çağın gerekliliklerine uygun çözümler üretme adına başlattığı çalışmalarını aralıksız sürdürüyor. İl genelinde ilk etapta Menteşe, Bodrum, Milas, Marmaris ve Fethiye ilçelerinde muhtelif bölgelere konuşlandırılacak akıllı duraklar ile bir yeniliğe daha imza attı.” diyerek özetle şu paylaşımda bulunmuş;

Akıllı Durak uygulamamızla Cumhuriyet Meydanı, Atatürk Stadyumu, Pazaryeri (Hastane Durağı), Araştırma Hastanesi Acil Servis önü, 2 Nolu Ek Hizmet Binası önü, Rüya AVM önü ve Kötekli KYK önünde hizmet sunmaya başladık. 2. etap sonunda ise il genelindeki akıllı durak uygulamamız Bodrum, Milas, Marmaris ve Fethiye ilçeleriyle devam edecek. Belediye otobüslerinin yanı sıra Özel Toplu Taşıma Araçlarının (ÖTTA) hizmet sunduğu güzergah ve bölgelere zamandan tasarruf sağlayan dijital rahatlık getiriyoruz.

xx           xx           xx

Facebook’ta, son günlerde gazetelerde “şoförler odaları ve kooperatiflerin, toplu taşıma ücretlerine zam yapılması talebi” yönünde çıkan haberlerle ilgili olarak Muğla Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamaya da yer verilmiş. Fiyat güncellemesinin en son 2015 yılı başında yapıldığını belirten Ulaşım Daire Başkanlığı tarafından yapılan açıklamada şöyle denilmiş:

Toplu taşıma araç biniş ücretleri en son 2015 yılı başında güncellendi. Yaklaşık iki yıldır herhangi bir fiyatlandırma yapılmadı. Ancak, özellikle 2015 yılı 4. Çeyreği ile 2016 yılı 4. Çeyreği arasında geçen zaman diliminde akaryakıtta %19, sigorta bedelinde %27, Bakım ve parça fiyatlarında %25, şoför ücretlerinde %37’ye varan oranlarda artış olduğu görüldü. Ücret tarifesi belirleme görevinin (UKOME) Ulaşım Koordinasyon Kurulu yetkisindedir. Esnaflarımızın yakıt, sigorta, bakım, işçilik gibi maliyetlerin artması yönündeki beyanlarının doğru olduğunu ancak, hatların taşıdığı yolcu başı ve kilometre bazlı maliyetlerin her hatta ayrı ayrıdır. Bu nedenle zam taleplerinin sadece girdi artış oranı üzerinden hesaplanması doğru olmayacaktır. Araçları kullanan vatandaşlarımız da düşünülerek, esnaftan gelen yüzde 20, yüzde 30 arasında zam talepleri hat ve kilometre bazlı maliyet hesaplarına göre değerlendirilerek UKOME Kuruluna sunulmuş olup, UKOME kurulunca alınan kararla 2017 yılında Elektronik Kartlı Biniş ücretleri yüzde 10 oranında artırılmıştır. 0-10 KM. arası hatlarda 1.50 Krş. olan öğrenci 1.65 Krş. , 2 .00 Tl. olan tam ücret ise 2,20 krş. olmuştur.

xx           xx           xx

Yenilik ve ulaşımda dijital rahatlık dedikleri; duraklarda yeni nesil led ekranların yer alması…

Bu ekranlarda durağa o anda yaklaşmakta olan araçlar ayrıntılı olarak görülebiliyor.

Hangi otobüs kaç dakika sonra burada olur? Gelen otobüs nereye gidecek?  Bu soruların yanıtları ekranda yer alıyor.

İyi de “Toplu taşımada çağın gerekliliklerine uygun modern çözümler üretmeyi hedefleyen Muğla Büyükşehir Belediyesi” kendini bu hizmetle halkını tanıştıran ilk belediye olduğunu mu sanıyor?

Bunca yaygara koparmaya değer mi?

Eğer bu ulaşıma yapılan zammı gölgelemek için planlanmış bir uygulama ise, sosyal medyadaki paylaşımlar Muğlalıların bunu yemediğini söylüyor!

xx           xx           xx

Sosyal medyadaki yorumlar ilginç. Bir tane “Allah razı olsun” diyen yok!

En çok tepki ulaşım zammına gösterilmiş. Muğla Büyükşehir Belediyesi bugüne kadar en çok tepkiyi su zammı ile almıştı. Şimdi de 15 Ocak’ta geçerli olan ulaşım zammına tepki başladı. Su zammına tepkiler sanki yeni yapılmış gibi hala sürüyor. Bakalım ulaşım zammına ne kadar tepki gösterilir…

Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin sosyal medyadaki “akıllı durak” paylaşımının altına ilk yorumu yapan Munise Doğan sanki yapılacak yorumları tahmin edebiliyormuş gibi şöyle demiş:

Doğru ya; akaryakıt, vergi, sigorta, bakım onarım maliyetleri, o kadar ucuz ve her şeye devamlı indirim yapılırken, ekonomi gayet fevkalade iken!! toplu taşıma ücretleri otobüs şoförlerine ve çalışan personellere ikramiye ve prim olarak dağıtılıyor o zaman? Bu mu yani?

Tepkinizi gösterin ama doğru yere lütfen

Munise Doğan’ın ardından Nurdan Ünlükal’ın yorumu ise adeta “uyarı” niteliğinde şöyle olmuş:

Akıllı durak uygulaması güzel de… Fethiye’de duraklara akıllı (uyanık) araç sürücüleri sahip.. Tüm duraklarımız her zaman park etmiş araçlarla dolu olduğu için bizler kalabalık trafikte cadde ortasında inip binmek zorundayız.. Şu son yapılan zamlar da tuzu biberi.. İki araca binenler için bağlantılı indirimli tarife uygulanan seferler yok.. Her gün en az iki kez Belediye Otobüsüne binmek zorunda olan çalışanlar için acil indirim çözümü bulunup uygulanmalıdır. Yoksa herkes kendi aracıyla arkadaşlarını da götürerek araç trafiğini yoğunlaştıracak, toplu taşıma araçlarından yararlanma oranı düşecektir.. Çalışanlar, öğrenciler için indirimli tarife uygulanması yolunda acil çözüm lütfen!..

xx           xx           xx

Kerem Gülsen yorumunda “Yenilikler yapıldıkça zam koymayı da ihmal etmiyorsunuz. Helal olsun size. Türkiye’de en pahalı ulaşım sizden 0-10 km arası 1.65 kartla öğrenci fiyatı. Yeter ki esnafın meşhur kredi borçları sekteye uğramasın dimi. Bir Aydın BŞB Başkanı gibi olamadınız.” derken, Erkan SarıoğluAsgari ücrete yıllık %8 zam yapılan ülkede toplu taşımaya 6 ayda % 45 zam yapan süper modern belediyenizi kutluyorum. 65 yaş üstü insanları araçlara almayan es kaza binebilenlere de köpek gibi davranan şoförlerle birlikte hepinizi Allaha havale ediyoruz.” demiş.

Bunları bizzat Başkan Gürün kendisi okuyor mu acaba?

Ufuk Bülbül de Nurdan Ünlükal gibi “Rezilliktir yahu rezillik. 1.65 ulaşım ücretimi olur, bumudur halka hizmet yani? Türkiye’deki en pahalı ulaşımı yapıyorsunuz. Uçan otobüs yapsanız ne fayda acilen fiyatlar düşürülmeli. Öğrenci 1.20 en fazla 1.25 olmalı. Yoksa böyle gidildikçe sizler gideceksiniz. Oy verdiğimize pişman ediyorsunuz, başka bir şey demiyorum.” diye uyarıda bulunmuş.

Aslında okumasını bilen için yorumların hepsi birer uyarı…

xx           xx           xx

Ulaşıma zamma yorum az değildi. Muhtemelen şu ana kadar daha da çoğalmıştır.

Tabi “akıllı duraklarımız” ile ilgili yorumlarda vardı.

Salih Serkan GörselAkıllı telefon uygulaması da yapılıp telefondan istediğimiz durağa ne zaman hangi otobüsün geleceğini de öğrenmemiz lazım bunun içinde çalışmalısınız.” diye biraz da geyik yapmış.

Mehmet ÖztürkMuğla büyükşehir Belediyesi önce toplu taşımaya başlamadığı yerlere hizmetini başlayıp sonra bu gibi teferruatlarla uğraşsa daha yakışık alır. Muğla kültürlü ve zeki insanların bol olduğu bir yerleşim alanı. Yorumlardan zaten belli.” demiş.

Aklımızla dalga geçmeyin” diyor…

Oktay Demir alt yapıya dikkat çekmiş. Şöyle:

Kötekli ana caddede yol boyu yarı olimpik havuzlar var. Ne araçlar gidebiliyor, nede yayaların yürüyebileceği bir yol. Her taraf su göletçikleri. Arabalar ne kadar yavaş gitse de yayaların üzerine olduğu gibi su geliyor.

Fethiye’den Osman Gebeş’in yorumu:

Karaçulha’da bırakın durağın akıllısını delisine bile millet hasret… Yağmurda millet başını sokacak bir durak bile bulamıyor.

Haddimiz değil, ama Büyükşehir Belediyesi’ne küçük bir tavsiyemdir.

O akıllı duraklara adı “şikayet kutusu” mu “dilek kutusu” mu olur birer kutu koyup vatandaşın nabzını alın… Gidiyorsunuz…

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

1 ADET YORUM YAPILDI

YASAL UYARI! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, pornografik, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen kişiye aittir.
Sabri Arat 21 Ocak 2017 / 18:55

Bilindiği üzere Chp Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlunun Bodrum ziyaretinde Bodrumlu dolmuşçu esnafı Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanlığının uygulamalarından ötürü Osman Gürün’ü yuhalayarak protesto etmiştir. “yuhalamak” protesto aracı olarak kullanılması yerel siyaset literatüründe yerini almıştır. UKOME idaresinin %10 luk ulaşım zammı girdi maliyetlerinin artmasından değil, dolmuşçu esnafının yanında olduğu izlenimi vererek “yuhalayarak protesto ” etme olasılığı olan kitleye karşı bir kitle yaratmaktır. Bir nevi cephe savaşıdır.