7 bin 813 kişi şikâyetçi

Bu haber 28 Kasım 2013 - 9:14 'de eklendi ve 952 kez görüntülendi.

sikayet12316546516532Muğla Ticaret İl Müdürü ve İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanı Mehmet Demirtaş, 2013 yılında Ekim Ayına kadar 7 bin 813 şikâyetin kendilerine ulaştığını söyledi. Demirtaş, kendilerine ulaşan şikâyetlerde ilk sırada kredi kartı aidatlarının yer aldığına dikkati çekti.
Berna Uçar
Muğla Ticaret İl Müdürü ve İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanı Mehmet Demirtaş, bu yılın Ekim Ayına kadar il genelinde tüketicilerin bankalardan şikayetçi olduğunu söyledi. Ekim ayı itibari ile 2013 yılında il genelinde 7 bin 813 tüketici şikâyetinin bulunduğunu kaydeden Demirtaş, bu şikâyetlerden 6 bin 828’nin tüketicinin lehine sonuçlandığını sözlerine ekledi.
Muğla’da tüketici hakları konusunda vatandaşların son dönemlerde daha dikkatli olmaya başladıklarını kaydeden Demirtaş, “3 yıl önce vatandaşımız tüketici haklarından faydalanamıyordu çünkü bu konuda çok fazla bilgi sahibi değillerdi. Ancak geçtiğimiz yıllara oranla şu anda vatandaşlarımız tüketici haklarını gerek internet gerekse yerel medya aracılığı ile öğrenmeye başladı. Buda gelen şikâyet sayısının artmasını sağlıyor. Bu yılın Ekim ayına kadar 7 bin 813 şikâyet tarafımıza ulaştı. İncelenen bu şikâyetlerden 6 bin 828’i tüketicinin lehine, 985’i ise aleyhine sonuçlandı. Tüketici Koruma Kanunu 1995 yılında yürürlüğe girdi. Daha sonra 2002 yılında 4820 sayılı kanunla tüketici lehine kanun maddesinde düzenlemeler yapıldı. Şu anda Cumhurbaşkanı Abdullah Gül’ün onayında bekleyen yeni tüketici hakları bulunuyor” dedi.
Muğla Ticaret İl Müdürü ve İl Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanı Mehmet Demirtaş, bu yılın Ekim ayına kadar gelen şikâyetlerde bankaların ilk sırada olduğuna dikkati çekerek şunları söyledi:
“Tüketicilerden 7 bin 813 şikâyet geldi. Bu şikâyetler tek incelendi ve bunlardan 6 bin 828’i tüketici lehine 985’i ise tüketici aleyhine sonuçlandı. En fazla şikâyetler arasında kredi kartı aidat ücreti, üyelik ücreti ve son dönemlerde tüketici kredilerinden alınan komisyon masrafları ile bankalar yer alıyor. Şikâyetlerin 6 bin 445’i bankalar, 1 bin 49 ayıplı mal ve hizmetler 182 kapıdan pazarlama, 130 abonelik sözleşmeleri, 7 turistik paket turlarından oluşuyor.”

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.