6 ayda 536 bin kişi aradı

Bu haber 13 Temmuz 2016 - 0:38 'de eklendi ve 568 kez görüntülendi.

6 ayda 536 bin kişi aradı  (2)Muğla Valisi Amir Çiçek, yaptığı yazılı açıklama ile geçtiğimiz yıl Kasım ayında il genelinde bulunan acil numaraların birleştiği 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bu yılın 6 aylık döneminde 536 bin çağrı aldığını bildirdi.

Haber Merkezi

Muğla Valisi Amir Çiçek, yaptığı yazılı açıklama ile geçtiğimiz yıl Kasım ayında il genelinde bulunan acil numaraların birleştiği 112 Acil Çağrı Merkezi’ne bu yılın 6 aylık döneminde 536 bin kişinin aradığını bildirdi.

Muğla Valisi Amir Çiçek tarafından konu ile ilgili olarak yapılan açıklamada acil çağrı numara ve birimlerinin tek merkezde toplanması  amacıyla kurulan AÇM 10 Kasım 2015 ve 11 Şubat 2016 tarihleri arasında kurumların çağrı birimlerini bünyesine katarak faaliyete geçtiğini belirtti. Tüm kurumların Acil Çağrı Merkezi’nde bütünleştiğini belirten Vali Çiçek, İl Emniyet Müdürlüğünün Ula ve Kavaklıdere ilçelerinde bulunan 155 hattının da Acil Çağrı Merkezine yönlendirildiğini ifade etti.

Acil Çağrı Merkezi’nin Muğla’nın yanı sıra Sahil Güvenlik ve orman ile ilgili olarak Aydın’dan gelen acil yardım çağrılarını da karşıladığını belirten Çiçek’in açıklaması şöyle devam etti.

“Muğla genelinde acil çağrı birimlerine yapılan gereksiz aramalar yüzde 70 civarlarında seyretmektedir. Özellikle orman yangını ve trafik kazaları gibi vakalara ilişkin vatandaşlarımızca tekrar tekrar ihbar amaçlı yapılan aramalar dikkat çekmektedir.

Acil Çağrı Merkezine 01 Nisan-30 Haziran tarihleri arasında 285 bin 233 adet çağrı gelmiştir. Bu çağrıların 56 bin 332’si sağlık, bin 2495’i Jandarma, 4bin 456’sı itfaiye, 3bin 358’i orman ve Milli Park, bin 318’i Sahil Güvenlik, bin 949’u emniyet, 56’sı AFAD kurumlarına yönlendirilmiştir. Toplam 79 bin 971 adet çağrı kurumlarca yanıtlanmıştır.  Haziran ayı sonu itibarı ile ortalama 3 bin 200 adet acil yardım araması yapılmaktadır.”

Vali Çiçek açıklamasında acil yardım taleplerinin  09.00 – 01.00 saatleri arasında yoğun olduğu, saat aralığı olarak 13.00 -22.00 ile arasında diğer saatlere göre bir yoğunluk olduğu gözlemlediğini kaydetti.

Üç aylık periyot döneminde tüm birimlerin acil yardım talebinin vakaya dönüşmesine ilişkin ortalama görüşme süresini de açıklayan Vali Amir Çiçek, “Sağlık 47 saniye, İtfaiye 48 saniye, orman biriminin 51 saniye, güvenlik birimlerimizin 65 saniye, AFAD biriminin 82 saniye görüşme süresi olduğu görülmektedir. Acil Çağrı Merkezinde görev yapan kurumların söz konusu görüşme sürelerinin daha da kısaldığı görülmektedir. Ramazan Bayramının Bakanlar Kurulu Kararıyla 9 günlük bir tatil dönemi imkanı sağlanması ile ilimize gelen vatandaşlarımızın ve yabancı konuklarımızın olası acil yardım taleplerinin karşılanması için gerekli tedbirler alınmıştır. Bahsi geçen 9 günlük periyotta (2 Temmuz-10 Temmuz) 47 bin 387 çağrı alınmıştır. Günlük ortalama çağrısı 5 bin 300 civarında gerçekleşmiştir” dedi.

Vali Çiçek açıklamasına şöyle son verdi:

“2016 yılının ilk 6 ayında AÇM’ye yapılan arama sayısı 536 bin 616 olarak gerçekleşmiştir. Bu aramaların 146.384 adeti kurumlara yönlendirilmiştir. Vatandaşlarımızın ve konuklarımızın özellikle gereksiz aramalardan kaçınmaları, cep telefonlarında tuş kilidi kullanmaları, küçük çocuklara oyun amaçlı verilen telefonların sim kartsız dahi Acil Çağrı Merkezini aradığını, aynı ihbara ilişkin tekrar eden aramalardan kaçınmalarının başka vakalara ilişkin ihbarların gecikmesizin karşılanması için önemli olduğu hususlarını dikkate almaları gerekmektedir. Valiliğimizce, özellikle yaz döneminde artmakta olan acil yardım taleplerinin en kısa sürede karşılanması için gerekli tedbirler alınmaktadır.”

 

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.