11 ayda 954 bin çağrı

Bu haber 20 Ekim 2016 - 0:19 'de eklendi ve 754 kez görüntülendi.

manset-1Muğla’da geçtiğimiz yıl Kasım ayında acil çağrı numara ve birimlerinin tek merkezde toplandığı Muğla Acil Çağrı Merkezi (AÇM) kurulduğu günden bugüne kadar yaklaşık 954 bin çağrı aldı. Muğla’nın yanı sıra Aydın’da Sahil Güvenlik ve Orman Müdürlüğü’nün çağrılarını da alan Muğla AÇM başka bir ile hizmet veren AÇM’ler arasında tek kurum olma özelliği taşıyor.

Kadir Tamer

Muğla’da 10 Kasım tarihinde faaliyete geçen ve bünyesinde acil çağrı numara ve birimlerinin tek merkezde toplayan Muğla Acil Çağrı Merkezi (AÇM) 11 ayda 954 bin çağrı aldı. Konuyla ilgili olarak yazılı bir açıklama yayımlayan Muğla Valisi Amir Çiçek, geçtiğimiz yıllarda acil çağrı merkezine yapılan ve yüzde 90’lara ulaşan gereksiz arama oranlarının ise yüzde 42 seviyesine düşürüldüğünü kaydetti.

Muğla Valisi Amir Çiçek imzalı açıklamada Muğla’da acil çağrı numara ve birimlerinin tek merkezde toplanması amacıyla kurulan Acil Çağrı Merkezi’nin 10 Kasım 2015 ve 11 Şubat 2016 tarihleri arasında kurumların çağrı birimlerini bünyesine katarak faaliyete geçtiği kaydedildi. Açıklama şöyle devam etti:

“Acil Çağrı Merkezimiz, Muğla ilimizin yanı sıra Sahil Güvenlik ve Orman ile ilgili Aydın ilinden gelen acil yardım çağrılarını da karşılamaktadır. Bu yılın 30 Haziran ve 30 Eylül tarihleri arasında il genelinde Acil Çağrı Merkezine yapılan gereksiz aramalar yüzde 49 civarlarında seyretmektedir. Acil Çağrı Merkezine bu yılın 30 Haziran – 30 Eylül tarihleri arasında 367 bin 081 adet çağrı gelmiştir. Bu çağrıların 72 bin 770 adeti sağlık, 21 bin 941 adeti jandarma, 5 bin 712 adeti itfaiye, 7 bin 426 adeti orman ve milli park, 3 bin 978 adeti Sahil Güvenlik, 4 bin 262 adeti emniyet, 87 adeti AFAD kurumlarına yönlendirilmiştir. Toplam 116.339 adet çağrı kurumlarca yanıtlanmıştır.”

Saniyeler önemli

Acil Yardım taleplerinin 09.00 ile 01.00 saatleri arasında yoğun olduğu, saat aralığı olarak 13.00 – 22.00 arasında diğer saatlere göre bir yoğunluk olduğu gözlemlendiği belirtilen açıklamada, “Söz konusu üç aylık periyotta, tüm birimlerin acil yardım talebinin vakaya dönüşmesine ilişkin ortalama görüşme süresinin sağlık 48 saniye, itfaiye 47 saniye, orman  45 saniye, güvenlik birimlerimizin 88 saniye, AFAD  92 saniye olduğu görülmektedir. Acil Çağrı Merkezinde görev yapan kurumların söz konusu görüşme sürelerinin süreç içerisinde kısaldığı görülmektedir” ifadeleri yer aldı.

9 günlük Kurban Bayramı tatilinde de AÇM’nin tam kapasite çalıştığı belirtilen açıklamada, “9 günlük bir tatil döneminde ilimize gelen vatandaşlarımızın ve yabancı konuklarımızın olası acil yardım taleplerinin karşılanması için gerekli tedbirler alınmıştır. Bahsi geçen 9 günlük periyotta (10 Eylül – 18 Eylül) 34 bin 370 çağrı alınmıştır. Günlük ortalama çağrı sayısı 3 bin 818 civarındadır. Bu rakamlara 2016 yılının ilk 9 ayında AÇM’ ye yapılan arama sayısı 903.161 olarak gerçekleşmiştir. Bu aramaların 262.486 adeti kurumlara yönlendirilmiştir.

Yasal işlem uygulanıyor

Muğla 112 Acil Çağrı Merkezi’ni gereksiz yere meşgul edenler hakkında yasal işlem yapıldığı kaydedilen açıklama şöyle devam etti:

“Muğla 112 Acil Çağrı Merkezini acil yardım çağrıları dışında gereksiz yere meşgul edenler hakkında 5326 sayılı Kabahatler Kanunu ve 112 Acil Çağrı Merkezi Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliğinin 23/2. maddesi “Çağrı Merkezini asılsız ihbarda bulunmak suretiyle meşgul ettikleri tespit edilen kişilere 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre il valileri tarafından 250 Türk Lirası idari para cezası verilir. Tekerrür halinde bu ceza iki katı olarak uygulanır’  hükmü gereğince 6 kişiye idari para cezası uygulanmıştır. Görüldüğü üzere gereksiz aramalarda düşüş olması önemli bir hadisedir. Vatandaşlarımızın ve konuklarımızın özellikle gereksiz aramalardan kaçınmaları, cep telefonlarında tuş kilidi kullanmaları, küçük çocuklara oyun amaçlı verilen telefonların sim kartsız dahi Acil Çağrı Merkezini aradığı, aynı ihbara ilişkin tekrar eden aramalardan kaçınmaları başka vakalara ilişkin ihbarların gecikmeksizin karşılanması için önemli olduğu hususlarını dikkate almaları gerekmektedir.”

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.