10 yıl içinde 10 marka

Bu haber 27 Temmuz 2009 - 0:00 'de eklendi ve 1.161 kez görüntülendi.
Özcan Özgürozgurmugla@hotmail.com
Özgürce

Muğla’da yeni iş yerlerinin açıldığın gördükçe, insan sevinip umutlanıyor.
Dalyan’da Yücel Okutur’un “Kbid Çarşı”sı.
Yatağan’da bürokrasinin onca engellemesine rağmen Turgut Avcı’nın “Hür Tur” Tesisi.
Marmaris’in ünlü halıcılarından Ahmet Urkay’ın yine bürokrasinin çıkardığı engellere rağmen Marmaris yolunda ortaya koyduğu “Halıcı Ahmet Urkay Müzesi”.
Yine Marmarisli işadamlarından Hasan Gökmen’in Balcı Gökmen Bal İşleme ve Paketleme Tesisi.
“Engelciler” için ne yapılır bilemiyorum ama, bu cesur yatırımcıların hepsini kutlamak lazım.
 
xx           xx           xx
Kırsal Kalkınma Yatırımlarının Desteklemesi Programı kapsamında, yüzde 50 hibe kredi desteği çerçevesinde  Muğla-Marmaris karayolu üzerinde açılışı yapılan Balcı Gökmen Bal İşleme ve Paketleme Tesisi yıllık 1800 ton bal işleme kapasitesine sahip.
Tesiste 22 kişi çalışıyor.
Ancak, bu 22 ailenin geçimi anlamına gelmez.
1800 ton bal demek, onlarca arıcılıkla geçinen aile demek…
 
xx           xx           xx
Balcı Gökmen Bal İşleme ve Paketleme Tesisinin önemi sadece yarattığı istihdam ve katma değer değil elbette…
Muğla İli Arı Yetiştiricileri Birliği Başkanı Ziya Şahin’in dediği gibi, Muğla arıcılığı Türkiye’de önemli bir yere sahip. Her yıl tonlarca bal üretiliyor, birileri gelip, köylüden ürünü toplayıp gidiyor. Sonra o balın değişik ad ve markalar altında Muğla’daki marketlere geldiğini görüyoruz.
Bu sadece balda değil, zeytinde, zeytinyağında, su ürünlerinde, meyve suyunda ve daha pek çok üründe böyle…
Ama “Balcı Gökmen” bir marka.
Şu anda balda iki markamız var:
Hasan Gökmen ve ailesinin yarattığı marka ve Muğla İli Arı Yetiştiricileri Birliği’nin yarattığı “MAYBAL”…
Umarım yeni markalarımız olur ve bu markalar yurt dışında da aranır hale gelir…
 
xx           xx           xx
Nitekim Balcı Gökmen Bal İşleme ve Paketleme Tesisi açılışında konuşan AKP Muğla Milletvekili Dr. Mehmet Nil Hıdır tarımsal üretimlerin artık markalaşmaya başladığın belirterek şöyle demiş:
“10 yıl içinde dünyada en az 10 tane Muğla markası olacak”
Sayın milletvekilinin sözleri bu kadar olmasa gerek. O 10 markanın ne olduğunu da söylemiş olmalı. Söylemediyse, gazeteci arkadaşlarımız sormalıydılar:
“Dünyada 10 Muğla markası hangi ürünlerde olacak?”
 
xx           xx           xx
Sayın milletvekilinde sorunun yanıtını bir biçimde alırız.
Ancak görüşüne de katılmamak mümkün değil.
Gelecekte Muğla’nın dünya çapında markaları olacaktır.
Bu 10 değil, 20 marka da olabilir.
Muğla’nın bu anlamda potansiyeli yüksek.
Ama gelecekte ne zaman?
Muğla marka ürünler yaratabilmek için neyi bekliyor?!!
 
xx           xx           xx
Yatırımcının bazı bürokratlar tarafından “yolunacak kaz” görülmemesi, hemşeriler ve meslektaşlar arası kıskançlığın ortadan kaldırılması ve yatırımcının önünün açılması o “zamanı” öne çeker mi bilemiyorum, ama Muğla’da ‘marka’ olabilecek ürün çok.
Mermer ve ürünleri; Arı ürünleri; Zeytin ve zeytinyağı ürünleri; Deniz ürünleri, Üzüm ve pekmez ürünleri, Datça’nın Keçi boynuzu, inciri, bademi, Kavaklıdere’nin cevizi…
Bunlar sadece bir kaçı…
Gerçekten ne bekleniyor?

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.