Bu kez Muğla Valisi uyardı: “Asılsız ihbarlarda bulunmayın”

Bu haber 16 Eylül 2015 - 18:51 'de eklendi ve 1.886 kez görüntülendi.

asilsizvaliDaha önceden kurum müdürleri tarafından birçok kez dile getirilen asılsız ihbarlarla ilgili olarak bu kez Muğla Valisi Amir Çiçek’ten vatandaşlara uyarı geldi. 112 Acil Çağrı Merkezi başta olmak üzere emniyet, Afet ve Acil Durum, Orman Bölge, İtfaiye Dairesi Başkanlığı, Sağlık Müdürlüğü, Jandarma Komutanlığı, Sahil Güvenlik Marmaris Grup Komutanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü’ne yapılan çağrıların yüzde 90’nın gereksiz ve asılsız ihbarlardan oluştuğuna dikkati çeken Vali Çiçek, “Asılsız çağrılar gerçek ihtiyaç sahiplerinin bize ulaşmasına engel oluyor” dedi.

Kadir Tamer

Muğla’da acil çağrı merkezlerine yapılan asılsız ihbarlarla ilgili olarak bir açıklama yapan Muğla Valisi Amir Çiçek, vatandaşlara uyarılarda bulunarak, “Acil çağrı merkezlerine yapılan aramaların yaklaşık yüzde 90’ı gereksiz ve asılsız ihbar arama niteliğindedir. Asılsız çağrılar gerçek ihtiyaç sahiplerinin bize ulaşmasına engel oluyor” dedi.

Acil Çağrı Merkezleri’ne yapılan ihbarlarla ilgili olarak rakamsal açıklamalarda bulunan Vali Çiçek, “İlimizde faaliyete geçmek üzere olan 112 Acil Çağrı Merkezi tarafından yapılan istatistik çalışmalarında Emniyet Müdürlüğü, Afet ve Acil Durum Müdürlüğü, Orman Bölge Müdürlüğü, İtfaiye Dairesi Başkanlığı, Sağlık Müdürlüğü, Jandarma Komutanlığı ve Sahil Güvenlik Marmaris Grup Komutanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Şube Müdürlüğü’ne 2013 yılında yapılan 1828922 aramadan sadece 102620 tanesi vakaya dönen çağrı niteliğindedir. 2014 yılında ise 1588544 aramadan 127772 tanesinde vakaya dönülmüştür. 2015 yılının ilk yarısında 552372 aramadan 54357 vakaya dönülmüştür. Görüleceği üzere yapılan aramaların yaklaşık yüzde 90’ı gereksiz arama niteliğindedir. İl mülki sınırlarını kapsayacak şekilde, ilgili kamu kurum ve kuruluşlarının görev alanlarına giren her türlü acil çağrının karşılanması, sevk ve koordine edilmesi amacıyla kurulan 112 Acil Çağrı Merkezi Müdürlüğü’nün Muğla’da faaliyete geçmesiyle ilgili kurumların Komuta Kontrol Merkezleri’ne yapılan çağrılardan sadece gerçek çağrıların ilgili kurumlara yönlendirilmesi sağlanacaktır” dedi.

Cevapsız çağrıların zaman kaybına neden olduğunu belirten Muğla Valisi Amir Çiçek açıklamasına şöyle devam etti:

“Asılsız çağrılar gerçek ihtiyaç sahiplerinin bize ulaşmasına engel oluyor. Gerçekleştirilen asılsız çağrılar bize zaman kaybettiriyor ve bu zaman kaybı ihtiyaç sahibi birinin bize ulaşmasını geciktirebilir hatta birinin hayatını kaybetmesine sebep olabilir. Kurumların komuta merkezlerini en çok çocuklar ile telefonlarını denemek için arayan kişiler meşgul ediyor. Bu konuyla ilgili olarak çocuklarımızın ve vatandaşlarımızın bilinçlenmesi gerekiyor. Bu aramalarla gerçekten ihtiyaç sahibi olanların bize ulaşmalarını engelledikleri gibi çağrı merkezlerinde çalışan personelin üzerinde de gereksiz iş yükü oluşturduklarını bilmelidirler. İlimizde 112 Acil Çağrı Merkezinin faaliyete geçmesiyle birlikte yapılan gereksiz çağrılara 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma yönetmeliğinin yaptırımlar başlıklı 23. maddesi gereği 5326 sayılı Kabahatler Kanununa göre 250 TL tekrarı halinde 500 TL idari para cezası uygulanacak olup ilgililer bahcesehirkonut.com hakkında gerek görülmesi halinde adli işlemler yapılacaktır. Hizmete girecek olan 112 Acil Çağrı Sisteminde sabit telefonlarda adres bilgileri GSM aramalarında konum ve arayan kişi bilgilerine sistem rahatlıkla ulaşmaktadır ve tespit etmektedir.”

HABER HAKKINDA GÖRÜŞ BELİRT

Yorum Yok

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.